Dostępne miasta: Łódź

SZANOWNI PAŃSTWO,

UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE SZKOLENIE SPECJALIZACYJNE- ORGANIZACJA POMOCY SPOŁECZNEJ
W PRZYPADKU WZROSTU ZACHOROWAŃ NA COVID-19 ZA ZGODĄ MINISTERSTWA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ 
BĘDZIE PROWADZONE W FORMIE ZAJĘĆ ON-LINE
LUB W SYSTEMIE HYBRYDOWYM

O SZKOLENIU SPECJALIZACYJNYM 

 

OPIS I CELE SZKOLENIA SPECJALIZACYJNEGO

SZKOLENIE SPECJALIZACYJNE - ORGANIZACJA POMOCY SPOŁECZNEJ
TYLKO SZKOLENIE (NIE STUDIA) NADAJE UPRAWNIENIA DO KIEROWANIA JEDNOSTKĄ ORGANIZACYJNĄ POMOCY SPOŁECZNEJ

Szkolenie specjalizacyjne z zakresu Organizacji pomocy społecznej jest szkoleniem kwalifikacyjnym.
Na podstawie art 122 ust. 1, 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. z późniejszymi zmianami - O pomocy społecznej, Społeczna Akademia Nauk z siedzibą w Łodzi uzyskała zgodę Ministra Pracy i Polityki Społecznej ( DPS.VI.51211.1.1.016.MJ.) na prowadzenie szkolenia specjalizacyjnego z zakresu organizacji pomocy społecznej, co dało jej miejsce na liście jedynie kilkunastu podmiotów na terenie Polski uprawnionych do prowadzenia tego typu specjalizacji.
Zgodnie z art. 122 ustawy o pomocy społecznej - osoby kierujące jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej są zobowiązane posiadać specjalizację z zakresu Organizacji pomocy społecznej.

Treści kształcenia zgodne są z wykazem zagadnień zawartych w minimum programowym określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 2012 roku w sprawie specjalizacji z zakresu Organizacji pomocy społecznej (Dz.U. z dnia 28 września 2012 r., poz. 1081).

Celem specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej jest:
- zachowanie i wzmocnienie kompetencji zawodowych pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, zwłaszcza osób kierujących lub przygotowujących się do zarządzania tymi jednostkami oraz liderów i pracowników innych instytucji działających w obszarze pomocy społecznej,
- nabycie, usystematyzowanie, zaktualizowanie, pogłębienie wiedzy oraz umiejętności uzyskanych w trakcie wykonywania pracy zawodowej , co posiada istotne znaczenie dla prawidłowej organizacji pomocy społecznej i jej funkcjonowania,
- nabycie nowych doświadczeń w rozwijaniu umiejętności kierowniczych;
- poznanie specyfiki pracy w placówkach pomocy społecznej oraz uwarunkowań i ról, w które wcielają się pracownicy (np. doradcy, rozjemcy, animatorzy środowiska, koordynatorzy) i wynikającej z tego potrzeby posiadania i rozwijania odpowiednich umiejętności społecznych osób, które zamierzają dopiero podjąć pracę zawodową w instytucjach pomocy społecznej.

 Do jednostek organizacyjnych pomocy społecznej należą:

  • Domy pomocy społecznej;
  • Ośrodki wsparcia;

  • Regionalne ośrodki polityki społecznej;

  • Powiatowe centra pomocy rodzinie;

  • Ośrodki pomocy społecznej;

  • Placówki specjalistycznego poradnictwa, w tym rodzinnego;

  • Ośrodki interwencji kryzysowej.

ADRESACI SZKOLENIA SPECJALIZACYJNEGO

Oferta kierowana jest przede wszystkim do:

 - osób zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, w tym do osób kierujących lub przygotowujących się do zarządzania tymi jednostkami,
- przedstawicieli i pracowników organizacji społecznych, pozarządowych, kościołów, związków wyznaniowych i osób prawnych działających w obszarze pomocy społecznej – zainteresowanych zaktualizowaniem, usystematyzowaniem oraz pogłębieniem wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pomocy społecznej i polityki społecznej,
- osób zainteresowanych poszerzeniem wiedzy na temat organizacji i funkcjonowania systemu pomocy społecznej, specyfiki pracy w instytucjach i podmiotach działających w obszarze pomocy społecznej.

Ukończenie szkolenia specjalizacyjnego z wynikiem pozytywnym nadaje specjalizację z zakresu Organizacji pomocy społecznej.

OPIEKUN MERYTORYCZNY SZKOLENIA SPECJALIZACYJNEGO I PROWADZĄCY

Dr Bożena Zając, Profesor SAN (e-mail: podyplomowe@san.edu.pl)

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki.
Prodziekan kierunku Pedagogika. 
Prezes Zarządu Stowarzyszenia Oświatowego „Edukator”.
Certyfikowany trener i nauczyciel w zakresie wdrażania metody projektów , certyfikowany Powiatowy Specjalista Partnerstwa Lokalnego.
Wieloletni czynny doradca zawodowy.
Ekspert w komisjach kwalifikacyjnych ds. awansu zawodowego nauczycieli, edukator kształcenia nauczycieli ,ekspert i koordynator programowy szeregu projektów m. innymi : „Profesjonalny nauczyciel kształcenia zawodowego”, „ Profesjonalne praktyki pedagogiczne drogą do sukcesu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego” , koordynator poradnictwa zawodowego i ekspert ds. metody projektów.
Ukończyła Studium Podyplomowe w zakresie Organizacji i Zarządzania Oświatą oraz studia podyplomowe w zakresie Orientacji i Poradnictwa Zawodowego.
Dziekan Wydziału Pedagogicznego w WSEH w Skierniewicach, trener Federacji Pracodawców Polski Zachodniej, trener i konsultant w Fundacji Rozwoju Zasobów Ludzkich Praemium w Łodzi a także doradca metodyczny, nauczyciel i konsultant Łódzkiego Centrum Doskonalenia Praktycznego. 
Organizatorka procesu kształcenia studentów wyższych uczelni i słuchaczy studiów podyplomowych w zakresie dydaktyki , zawodoznawstwa i metodyki doradztwa szkolnego i zawodowego, organizatorka różnych form kształcenia i doskonalenia nauczycieli. Kilkakrotnie prowadziła studia podyplomowe z zakresu doradztwa zawodowego i szkolnego, posiada kilkuletnie doświadczenie w zakresie prowadzenia zajęć na kierunku Praca socjalna.
W latach 2000 - 2005 adiunkt Uniwersytetu Łódzkiego prowadzący zajęcia edukacyjne dla studentów w zakresie doradztwa zawodowego, seminarium magisterskie itp.
Uczestniczyła w wielu wizytach studyjnych na arenie międzynarodowej w ramach programów projektowych w Wielkiej Brytanii, Holandii, Szwecji, Szkocji i Włoszech jako moderator spotkań i debat w ramach współpracy ponadnarodowej.

mgr Krzysztof Bejmert

Posiada specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej. Z pomocą społeczną związany od 2004 roku. Pracując w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Łodzi Filia ds. Obsługi Świadczeń Rodzinnych zajmował się wydawaniem i zatwierdzaniem decyzji ustalających lub zmieniających prawo do świadczeń rodzinnych oraz odpisywaniem ww. decyzji z upoważnienia Prezydenta Miasta Łodzi. Następnie będąc Kierownikiem Oddziału Świadczeń Alimentacyjnych odpowiedzialny był za nadzór nad prawidłową realizacją przepisów ustawy z dnia 22 kwietnia 2005 r. o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej. Współpracował z różnymi instytucjami w zakresie realizowanych zadań.

Od 1 maja 2008 roku związany z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społeczne w Sieradzu. Początkowo za stanowisku zastępcy dyrektora. Od 1 września 2009 roku do chwili obecnej pełni funkcję Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sieradzu odpowiadając za prawidłowe funkcjonowanie placówki oraz realizację powierzonych zadań.
Od czerwca 2014 roku członek Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Sieradzu, a od 2016 roku Przewodniczący Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Sieradzu.

mgr Przemysław Weszczak

Magister kierunku pedagogiki w zakresie pracy socjalnej oraz socjologii w zakresie socjologia stosowana. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego oraz Wyższej Szkoły Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi. Wykładowca Społecznej Akademii Nauk – Szkolenie Specjalizacyjne – Organizacja Pomocy Społecznej. Od 2005 r. pracownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Sieradzu a od 2018 r. – Kierownikiem Działu Pomocy Środowiskowej w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Sieradzu. Od 2019 r. Członek Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Sieradzu. 

OPINIE ABSOLWENTÓW

Chyba nie ma nic lepszego niż uśmiech na twarzach Uczestników Szkolenia OPS tuż po obronie - to najlepsza opinia! 

EDYCJA 2021/2022

  

  

  

   

EDYCJA 2020/2021 

  

   


KOMISJA EGZAMINACYJNA SKŁADA SIĘ Z WYKŁADOWCÓW
I JEST ZATWIERDZONA PRZEZ MINISTERSTWO

 

 

 

PROGRAM I REALIZACJA SZKOLENIA

PROGRAM - WYKAZ BLOKÓW TEMATYCZNYCH
  1. Współczesne kierunki rozwoju polityki społecznej w ujęciu globalnym,
    europejskim i lokalnym.
  2. Elementy organizacji i zarządzania w pomocy społecznej:
    a) kadra menedżerska w pomocy społecznej, w tym umiejętność przywództwa, organizacji pracy własnej, zarządzania czasem i rozwiązywania problemów 
    b) zarządzanie zasobami ludzkimi 
    c) zarządzanie międzyorganizacyjne na poziomie lokalnym, z uwzględnieniem podmiotów niepublicznych w pomocy społecznej 
    d) kierowanie i zarządzanie superwizyjne 
    e) zarządzanie finansami jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, w tym planowanie finansowe, realizacja i kontrola realizacji planu finansowego 
    f) systemy zarządzania jakością w instytucjach pomocy społecznej 
    g) kontrola zarządcza 
  3. Elementy etyki.
  4. Zadania jednostek organizacyjnych pomocy społecznej gminy, powiatu i województwa. 
  5. Ewaluacja działań, metody i techniki badań wykorzystywanych w pomocy społecznej. 
  6. Wybrane zagadnienia prawne, ze szczególnym uwzględnieniem prawa administracyjnego, prawa pracy, prawa zamówień publicznych, prawa rodzinnego i prawa dotyczącego ochrony danych osobowych. 
  7. Wybrane zagadnienia z zakresu przepisów dotyczących pomocy społecznej i zabezpieczenia społecznego. 
  8. Publiczne relacje, reklama społeczna i promocja działań w pomocy społecznej – public relations (PR).
  9. Mediacje i negocjacje w pomocy społecznej.
  10. Stres i wypalenie zawodowe.
  11. Konsultacje dotyczące pracy dyplomowej. 
  12. Wizyty studyjne – hospitacje instytucji działających w obszarze pomocy społecznej.

    Łączna liczba godzin 265
ORGANIZACJA ZAJĘĆ
  • dwa semestry,
  • system zaoczny (zajęcia w soboty i niedziele),
  • zjazdy średnio 2 razy w miesiącu,
  • liczba godzin: 265
  • EDYCJA 2023- 2024 BĘDZIE W FORMIE HYBRYDOWEJ

ZASADY NABORU

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu specjalizacyjnym jest posiadanie wykształcenia co najmniej średniego.

 

SKŁADANIE DOKUMENTÓW ELEKTRONICZNIE
  • Zanim Państwo prześlą dokumenty elektronicznie -należy ustalić telefonicznie, 
    czy dział przyjmuje już dokumentację na wybrany kierunek (tel. +48 666 347 889, 42 664 66 99)

    Wymagane dokumenty on-line:

    • skan dyplomu (edukacja - skan dyplomu ukończonej uczelni),
    • potwierdzenie dokonania opłaty wpisowego,
    • skan podpisanego regulaminu szkolenia,
    • skan wypełnionego i podpisanego formularza rekrutacyjnego/podania,
    • skan podpisanego kwestionariusza z https://e-rekrutacja.san.edu.pl/Default.aspx 
    • skan 1-go egzemplarza wypełnionej i podpisanej umowy o świadczenie nauki na studiach podyplomowych (przy składaniu dokumentów w dziale należy dostarczyć 2 egzemplarze)

    Dokumenty znajdą Państwo w zakładce: DOKUMENTY

SKŁADANIE DOKUMENTÓW W DZIALE STUDIÓW PODYPLOMOWYCH

Przed pojawieniem się w dziale należy ustalić telefonicznie
termin i godzinę wizyty (tel. +48 666 347 889)

Wymagane dokumenty:

  • ksero dyplomu (szkoła/uczelnia),
  • potwierdzenie dokonania opłaty wpisowego w formie papierowej,
  • podpisany regulamin szkolenia,
  • wypełniony i podpisany formularz rekrutacyjny/podanie,
  • kwestionariusz z e-rekrutacji - https://e-rekrutacja.san.edu.pl/Default.aspx 
  • 2 egzemplarze wypełnionej i podpisanej umowy o świadczenie nauki na studiach podyplomowych

Dokumenty znajdą Państwo w zakładce: DOKUMENTY

OPŁATY ZA SZKOLENIE

WPISOWE

100 zł

 

Dokonywanie opłaty wpisowego:

Opłatę za wpis w wysokości 100,00 zł należy uiścić na numer konta bankowego Społecznej Akademii Nauk, ul. Sienkiewicza 9, 90-113 Łódź po dokonaniu pełnej rejestracji na https://e-rekrutacja.san.edu.pl/Default.aspx?sessionExpired=true 

TYTUŁ: opłata za wpis, imię i nazwisko, SZKOLENIE- ORGANIZACJA POMOCY SPOŁECZNEJ

Konto znajduje się na https://e-rekrutacja.san.edu.pl/Default.aspx?sessionExpired=true  w zakładce N A L E Ż N O Ś C I  i jest dostępne po wypełnieniu 3 kroków rekrutacji - czyli po wpisaniu danych.

 

CENA ZA SZKOLENIE- OPŁATA JEDNORAZOWA

3600 zł 

CENA ZA SZKOLENIE - 2 RATY

2 x 1900zł = 3800 zł

CENA ZA SZKOLENIE- 8 RAT

8 x 500 zł = 4000 zł

Wybierz kategorię studiów, którą jesteś zainteresowany:

studia podyplomowe tańsze o 600 zł

RAZEM RAŹNIEJ I TANIEJ -PROMOCJA

DOFINANSOWANIE KFS NA STUDIA PODYPLOMOWE I MBA

PSYCHOLOGIA 2024/2025

STUDIA MBA

ZARZĄDZANIE 2024/2025

POMOC SPOŁECZNA 2024/2025

BEZPIECZEŃSTWO 2024/2025

GRAFIKA, VIDEO, PR, SOCIAL MEDIA, DZIENNIKARSTWO 2023/2024

FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ 2024/2025

IT (FRONTEND) 2024/2025

LOGISTYKA (LEAN LEADER, LEAN SIX SIGMA) 2024/2025