SZANOWNI PAŃSTWO,
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE SZKOLENIE SPECJALIZACYJNE- ORGANIZACJA POMOCY SPOŁECZNEJ
W PRZYPADKU WZROSTU ZACHOROWAŃ NA COVID-19 ZA ZGODĄ MINISTERSTWA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
BĘDZIE PROWADZONE W FORMIE ZAJĘĆ ON-LINE
LUB W SYSTEMIE HYBRYDOWYM
O SZKOLENIU SPECJALIZACYJNYM
EDYCJA 2023/2024 - BĘDZIE PROWADZONA W FORMIE HYBRYDOWEJ
SZKOLENIE SPECJALIZACYJNE - ORGANIZACJA POMOCY SPOŁECZNEJ
TYLKO SZKOLENIE (NIE STUDIA) NADAJE UPRAWNIENIA DO KIEROWANIA JEDNOSTKĄ ORGANIZACYJNĄ POMOCY SPOŁECZNEJ
Szkolenie specjalizacyjne z zakresu Organizacji pomocy społecznej jest szkoleniem kwalifikacyjnym.
Na podstawie art 122 ust. 1, 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. z późniejszymi zmianami - O pomocy społecznej, Społeczna Akademia Nauk z siedzibą w Łodzi uzyskała zgodę Ministra Pracy i Polityki Społecznej ( DPS.VI.51211.1.1.016.MJ.) na prowadzenie szkolenia specjalizacyjnego z zakresu organizacji pomocy społecznej, co dało jej miejsce na liście jedynie kilkunastu podmiotów na terenie Polski uprawnionych do prowadzenia tego typu specjalizacji.
Zgodnie z art. 122 ustawy o pomocy społecznej - osoby kierujące jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej są zobowiązane posiadać specjalizację z zakresu Organizacji pomocy społecznej.
Treści kształcenia zgodne są z wykazem zagadnień zawartych w minimum programowym określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 2012 roku w sprawie specjalizacji z zakresu Organizacji pomocy społecznej (Dz.U. z dnia 28 września 2012 r., poz. 1081).
Celem specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej jest:
- zachowanie i wzmocnienie kompetencji zawodowych pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, zwłaszcza osób kierujących lub przygotowujących się do zarządzania tymi jednostkami oraz liderów i pracowników innych instytucji działających w obszarze pomocy społecznej,
- nabycie, usystematyzowanie, zaktualizowanie, pogłębienie wiedzy oraz umiejętności uzyskanych w trakcie wykonywania pracy zawodowej , co posiada istotne znaczenie dla prawidłowej organizacji pomocy społecznej i jej funkcjonowania,
- nabycie nowych doświadczeń w rozwijaniu umiejętności kierowniczych;
- poznanie specyfiki pracy w placówkach pomocy społecznej oraz uwarunkowań i ról, w które wcielają się pracownicy (np. doradcy, rozjemcy, animatorzy środowiska, koordynatorzy) i wynikającej z tego potrzeby posiadania i rozwijania odpowiednich umiejętności społecznych osób, które zamierzają dopiero podjąć pracę zawodową w instytucjach pomocy społecznej.
Do jednostek organizacyjnych pomocy społecznej należą:
- Domy pomocy społecznej;
-
Ośrodki wsparcia;
-
Regionalne ośrodki polityki społecznej;
-
Powiatowe centra pomocy rodzinie;
-
Ośrodki pomocy społecznej;
-
Placówki specjalistycznego poradnictwa, w tym rodzinnego;
-
Ośrodki interwencji kryzysowej.
Oferta kierowana jest przede wszystkim do:
- osób zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, w tym do osób kierujących lub przygotowujących się do zarządzania tymi jednostkami,
- przedstawicieli i pracowników organizacji społecznych, pozarządowych, kościołów, związków wyznaniowych i osób prawnych działających w obszarze pomocy społecznej – zainteresowanych zaktualizowaniem, usystematyzowaniem oraz pogłębieniem wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji pomocy społecznej i polityki społecznej,
- osób zainteresowanych poszerzeniem wiedzy na temat organizacji i funkcjonowania systemu pomocy społecznej, specyfiki pracy w instytucjach i podmiotach działających w obszarze pomocy społecznej.
Ukończenie szkolenia specjalizacyjnego z wynikiem pozytywnym nadaje specjalizację z zakresu Organizacji pomocy społecznej.
Dr Bożena Zając, Profesor SAN (e-mail: podyplomowe@san.edu.pl)
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki.
Prodziekan kierunku Pedagogika.
Prezes Zarządu Stowarzyszenia Oświatowego „Edukator”.
Certyfikowany trener i nauczyciel w zakresie wdrażania metody projektów , certyfikowany Powiatowy Specjalista Partnerstwa Lokalnego.
Wieloletni czynny doradca zawodowy.
Ekspert w komisjach kwalifikacyjnych ds. awansu zawodowego nauczycieli, edukator kształcenia nauczycieli ,ekspert i koordynator programowy szeregu projektów m. innymi : „Profesjonalny nauczyciel kształcenia zawodowego”, „ Profesjonalne praktyki pedagogiczne drogą do sukcesu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego” , koordynator poradnictwa zawodowego i ekspert ds. metody projektów.
Ukończyła Studium Podyplomowe w zakresie Organizacji i Zarządzania Oświatą oraz studia podyplomowe w zakresie Orientacji i Poradnictwa Zawodowego.
Dziekan Wydziału Pedagogicznego w WSEH w Skierniewicach, trener Federacji Pracodawców Polski Zachodniej, trener i konsultant w Fundacji Rozwoju Zasobów Ludzkich Praemium w Łodzi a także doradca metodyczny, nauczyciel i konsultant Łódzkiego Centrum Doskonalenia Praktycznego.
Organizatorka procesu kształcenia studentów wyższych uczelni i słuchaczy studiów podyplomowych w zakresie dydaktyki , zawodoznawstwa i metodyki doradztwa szkolnego i zawodowego, organizatorka różnych form kształcenia i doskonalenia nauczycieli. Kilkakrotnie prowadziła studia podyplomowe z zakresu doradztwa zawodowego i szkolnego, posiada kilkuletnie doświadczenie w zakresie prowadzenia zajęć na kierunku Praca socjalna.
W latach 2000 - 2005 adiunkt Uniwersytetu Łódzkiego prowadzący zajęcia edukacyjne dla studentów w zakresie doradztwa zawodowego, seminarium magisterskie itp.
Uczestniczyła w wielu wizytach studyjnych na arenie międzynarodowej w ramach programów projektowych w Wielkiej Brytanii, Holandii, Szwecji, Szkocji i Włoszech jako moderator spotkań i debat w ramach współpracy ponadnarodowej.
mgr Krzysztof Bejmert
Posiada specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej. Z pomocą społeczną związany od 2004 roku. Pracując w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Łodzi Filia ds. Obsługi Świadczeń Rodzinnych zajmował się wydawaniem i zatwierdzaniem decyzji ustalających lub zmieniających prawo do świadczeń rodzinnych oraz odpisywaniem ww. decyzji z upoważnienia Prezydenta Miasta Łodzi. Następnie będąc Kierownikiem Oddziału Świadczeń Alimentacyjnych odpowiedzialny był za nadzór nad prawidłową realizacją przepisów ustawy z dnia 22 kwietnia 2005 r. o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej. Współpracował z różnymi instytucjami w zakresie realizowanych zadań.
Od 1 maja 2008 roku związany z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społeczne w Sieradzu. Początkowo za stanowisku zastępcy dyrektora. Od 1 września 2009 roku do chwili obecnej pełni funkcję Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sieradzu odpowiadając za prawidłowe funkcjonowanie placówki oraz realizację powierzonych zadań.
Od czerwca 2014 roku członek Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Sieradzu, a od 2016 roku Przewodniczący Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Sieradzu.
mgr Przemysław Weszczak
Magister kierunku pedagogiki w zakresie pracy socjalnej oraz socjologii w zakresie socjologia stosowana. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego oraz Wyższej Szkoły Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi. Wykładowca Społecznej Akademii Nauk – Szkolenie Specjalizacyjne – Organizacja Pomocy Społecznej. Od 2005 r. pracownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Sieradzu a od 2018 r. – Kierownikiem Działu Pomocy Środowiskowej w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Sieradzu. Od 2019 r. Członek Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Sieradzu.
Chyba nie ma nic lepszego niż uśmiech na twarzach Uczestników Szkolenia OPS tuż po obronie - to najlepsza opinia!
EDYCJA 2021/2022
EDYCJA 2020/2021
KOMISJA EGZAMINACYJNA SKŁADA SIĘ Z WYKŁADOWCÓW
I JEST ZATWIERDZONA PRZEZ MINISTERSTWO
PROGRAM I REALIZACJA SZKOLENIA
- Współczesne kierunki rozwoju polityki społecznej w ujęciu globalnym,
europejskim i lokalnym. - Elementy organizacji i zarządzania w pomocy społecznej:
a) kadra menedżerska w pomocy społecznej, w tym umiejętność przywództwa, organizacji pracy własnej, zarządzania czasem i rozwiązywania problemów
b) zarządzanie zasobami ludzkimi
c) zarządzanie międzyorganizacyjne na poziomie lokalnym, z uwzględnieniem podmiotów niepublicznych w pomocy społecznej
d) kierowanie i zarządzanie superwizyjne
e) zarządzanie finansami jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, w tym planowanie finansowe, realizacja i kontrola realizacji planu finansowego
f) systemy zarządzania jakością w instytucjach pomocy społecznej
g) kontrola zarządcza - Elementy etyki.
- Zadania jednostek organizacyjnych pomocy społecznej gminy, powiatu i województwa.
- Ewaluacja działań, metody i techniki badań wykorzystywanych w pomocy społecznej.
- Wybrane zagadnienia prawne, ze szczególnym uwzględnieniem prawa administracyjnego, prawa pracy, prawa zamówień publicznych, prawa rodzinnego i prawa dotyczącego ochrony danych osobowych.
- Wybrane zagadnienia z zakresu przepisów dotyczących pomocy społecznej i zabezpieczenia społecznego.
- Publiczne relacje, reklama społeczna i promocja działań w pomocy społecznej – public relations (PR).
- Mediacje i negocjacje w pomocy społecznej.
- Stres i wypalenie zawodowe.
- Konsultacje dotyczące pracy dyplomowej.
- Wizyty studyjne – hospitacje instytucji działających w obszarze pomocy społecznej.
Łączna liczba godzin 265
- dwa semestry,
- system zaoczny (zajęcia w soboty i niedziele),
- zjazdy średnio 2 razy w miesiącu,
- liczba godzin: 265
- EDYCJA 2023- 2024 BĘDZIE W FORMIE HYBRYDOWEJ
ZASADY NABORU
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu specjalizacyjnym jest posiadanie wykształcenia co najmniej średniego.
-
Zanim Państwo prześlą dokumenty elektronicznie -należy ustalić telefonicznie,
czy dział przyjmuje już dokumentację na wybrany kierunek (tel. +48 666 347 889, 42 664 66 99)Wymagane dokumenty on-line:
- skan dyplomu (edukacja - skan dyplomu ukończonej uczelni),
- potwierdzenie dokonania opłaty wpisowego,
- skan podpisanego regulaminu szkolenia,
- skan wypełnionego i podpisanego formularza rekrutacyjnego/podania,
- skan podpisanego kwestionariusza z https://e-rekrutacja.san.edu.pl/Default.aspx
- skan 1-go egzemplarza wypełnionej i podpisanej umowy o świadczenie nauki na studiach podyplomowych (przy składaniu dokumentów w dziale należy dostarczyć 2 egzemplarze)
Dokumenty znajdą Państwo w zakładce: DOKUMENTY
Przed pojawieniem się w dziale należy ustalić telefonicznie
termin i godzinę wizyty (tel. +48 666 347 889)
Wymagane dokumenty:
- ksero dyplomu (szkoła/uczelnia),
- potwierdzenie dokonania opłaty wpisowego w formie papierowej,
- podpisany regulamin szkolenia,
- wypełniony i podpisany formularz rekrutacyjny/podanie,
- kwestionariusz z e-rekrutacji - https://e-rekrutacja.san.edu.pl/Default.aspx
- 2 egzemplarze wypełnionej i podpisanej umowy o świadczenie nauki na studiach podyplomowych
Dokumenty znajdą Państwo w zakładce: DOKUMENTY
OPŁATY ZA SZKOLENIE
100 zł
Dokonywanie opłaty wpisowego:
Opłatę za wpis w wysokości 100,00 zł należy uiścić na numer konta bankowego Społecznej Akademii Nauk, ul. Sienkiewicza 9, 90-113 Łódź po dokonaniu pełnej rejestracji na https://e-rekrutacja.san.edu.pl/Default.aspx?sessionExpired=true
TYTUŁ: opłata za wpis, imię i nazwisko, SZKOLENIE- ORGANIZACJA POMOCY SPOŁECZNEJ
Konto znajduje się na https://e-rekrutacja.san.edu.pl/Default.aspx?sessionExpired=true w zakładce N A L E Ż N O Ś C I i jest dostępne po wypełnieniu 3 kroków rekrutacji - czyli po wpisaniu danych.
3600 zł
2 x 1900zł = 3800 zł
8 x 500 zł = 4000 zł