TWÓRCZE MYŚLENIE I ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
Krótki opis szkolenia, na jakie potrzeby odpowiada, jak wykorzystać wiedzę w praktyce etc.
Aż sześć z dziesięciu kluczowych kompetencji przyszłości, wymienionych przez World Economic Forum jest powiązanych z rozwiązywaniem problemów i kreatywnością. Pracodawcy szukają twórczych pracowników, będących w stanie generować pomysły
i rozwiązywać pojawiające się problemy.
Mamy dobrą informację – kreatywność można ćwiczyć, a my pokażemy Ci, jak to zrobić!
Podczas warsztatów rozprawimy się z mitami i półprawdami, dotyczącymi kreatywności, sprawdzimy jak zastąpić klasyczną burzę mózgów, a także wykorzystamy w praktyce wybrane techniki twórczego rozwiązywania problemów.
Zajęcia realizowane stacjonarnie (możliwy wariant online).
PROGRAM WARSZTATÓW (6 godzin):
Część 1. Wprowadzenie do psychologii twórczości
• Fakty i mity, czyli co wiemy o kreatywności?
• Każdy może być twórczy?
• Dwa typy myślenia według Guilforda
• Wybrane zdolności powiązane z kreatywnością
Część 2. Nie tylko burza mózgów, czyli jak generować pomysły?
• Dlaczego burza mózgów nie zawsze jest skuteczna?
• Rozgrzewka twórcza
• Burza mózgów i alternatywy:
o Klasyczna burza mózgów
o 6-3-5
o Kruszenie
o SCAMPER
• Narzędzia, ułatwiające selekcję i rozwijanie pomysłów
Część 3. Techniki twórczego rozwiązywania problemów (TRoP) w praktyce
• Kreatywność a krytyczne myślenie
• Przyjmowanie różnych perspektyw
o Program CoRT,
o Kapelusze myślowe,
• Wybrane techniki TRoP:
o Sieć poszukiwań
o Analiza morfologiczna
KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:
- Rozwiniesz jedną z kluczowych kompetencji jutra
- Poznasz alternatywy dla burzy mózgów, które pomogą Ci efektywniej generować pomysły
- Nauczysz się, jak w szybki i skuteczny sposób rozwijać pojawiające się koncepcje
- Zyskasz konkretne techniki i narzędzia do wykorzystania w pracy
PROWADZĄCY:
Jędrzej Szynkowski - Trener, psycholog, moderator Design Thinking, doradca zawodowy. Specjalizuje się w psychologii twórczości i technikach twórczego rozwiązywania problemów oraz wsparciu w planowaniu kariery – w tym w szkoleniach z zakresu LinkedIn i budowania wizerunku w sieci. Od 2013 roku tworzy i realizuje projekty z zakresu wspierania kreatywności dla biznesu, organizacji pozarządowych, uczelni i samorządów lokalnych.
W ostatnich latach zaangażowany w promowanie podejścia Design Thinking
w organizacjach oraz programy wspierające studentów i społeczników w rozwijaniu kluczowych kompetencji.
Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego (psychologia doradztwa zawodowego i organizacji)
i Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET®. Jest certyfikowanym Moderatorem Design Thinking i uczestnikiem wielu szkoleń i konferencji, rozwijających kompetencje trenerskie.