O STUDIACH PODYPLOMOWYCH - KOMUNIKACJA W MODZIE
KOMUNIKACJA W MODZIE (FASHION COMMUNICATION & PROMOTION)
-dziennikarstwo i promocja oraz umiejętności miękkie skupione na branży modowej. Studenci uczą się języka modowego a także podstaw praktyki pisania o modzie. Można się również spodziewać modułów związanych z filmem, fotografią modową, historią mody. Absolwent studiów będzie potrafił też wykorzystywać media społecznościowe w celach marketingowych i promocyjnych; planować i zarządzać kampaniami realizowanymi w świecie wirtualnym; stosować nowoczesne metody działań promocyjno-sprzedażowych w obszarze Internetu oraz projektować strategie komunikacyjne w wielu obszarach z użyciem zasad i narzędzi marketingu treści.
„W 2022 r. rynek modowy w Polsce osiągnie wartość ponad 43 mld zł. To coraz bardziej perspektywiczna branża dla młodych ludzi” – pisał w grudniu 2017 roku portal money.pl. Tendencja ta potwierdziła się zwłaszcza w czasie pandemicznym, kiedy to rywalizacja na rynku e-commerce zwiększyła zapotrzebowanie na osoby sprawnie poruszające się w nowych nowych mediach. Ze względu na szybki rozwój tej branży rośnie zapotrzebowanie na specjalistów, którzy będą potrafili o modzie pisać i tworzyć dla marek modowych strategie komunikacyjne.
• unikatowa w Polsce możliwość połączenia wiedzy i umiejętności dziennikarza modowego z wiedzą i umiejętnościami z zakresu promowania i rozwijania marki modowej
• zdobywanie kluczowych umiejętności pod okiem profesjonalistów-praktyków z branży modowej, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz Marketingu i Zarządzania
• możliwość odbywania praktyk w firmach związanych z branżą modową
• jesteśmy zawsze na bieżąco: program studiów podlega regularnym modyfikacjom
Adresatami studiów podyplomowych są osoby, które chciałyby związać się zawodowo z nowymi mediami, dołączając do działających już multimedialnych newsroomów radiowych, prasowych czy telewizyjnych, bądź tworząc własne miejsca pracy (portale internetowe, blogosfera). Adresatami są również osoby chcące rozpocząć własną działalność marketingową w Internecie, np. właściciele małych przedsiębiorstw czy jednoosobowych firm, którzy chcą w nowoczesny sposób promować swoją działalność; studia są też dla menedżerów i pracowników działów Public Relations, HR oraz IT, marketingu i promocji, którzy chcą podnieść swoje umiejętności i kompetencje w zakresie: social mediów, content, brand i digital marketingu oraz tradycyjnego marketingu, reklamy i promocji w branży modowej.
Adresatami są absolwenci studiów i licencjatów o profilu zarówno społecznym, humanistycznym (np. Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna), jak i marketingowym.
dr Monika Weychert (rekrutacja_wawa@san.edu.pl)
Adiunkt i kierowniczka katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej SAN Warszawa (z tą uczelnią związana od 2015 roku). Od 2016 roku współpracuje również z Instytutem Badań Przestrzeni Publicznej ASP w Warszawie.
Wieloletnia współpracownica TVP Kultura; autorka artykułów publikowanych w kilkudziesięciu tytułach pism naukowych i krytycznych, a także katalogach wystaw; redaktorka książek; członkini AICA.
Poza krytyką artystyczną czynnie zajmuje się projektami wystawienniczymi. W Toruniu prowadziła m.in. niezależną lotną galerię i galerię dla…, była związana z warszawską Galerią Foksal i Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni – Oddziałem Muzeum Narodowego w Warszawie. Kuratorka kilkudziesięciu wystaw m.in. Patriotyzm jutra, Instytut Sztuki Wyspa, Gdańsk, 2006; Lucim żyje!, CSW Znaki Czasu, Toruń, 2009; Domy srebrne jak namioty, Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2013 / Muzeum Współczesne Wrocław 2014.
Absolwentka Filologii Polskiej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu; Zarządzania jednostkami kultury oraz Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu a także Podyplomowych Studiów Kuratorskich na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie i Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich w SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym, gdzie obroniła pracę doktorską z wyróżnieniem rektora SWPS.
Dr Magdalena Furmanik-Kowalska
Doktor nauk humanistycznych - historyczka i krytyczka sztuki współczesnej, w szczególności Japonii, Korei i Chin. Autorka książki "Uwikłane w kulturę. O twórczości współczesnych artystek japońskich i chińskich” (2015) oraz współredaktorka serii publikacji o znaczeniach kulturowych ubioru („Strój – zwierciadło kultury” [2013], „Sztuka stroju, strój w sztuce” [2016] i „Co (nie)przystoi mężczyźnie. Ubiór męski w sztuce i kulturze” [2020]). Absolwenta Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (studia doktoranckie - Nauka o Sztuce, 2009-2014; studia magisterskie - Ochrona Dóbr Kultury, 2000-2006). Autorka szeregu artykułów z tego zakresu tematycznego, w tym w międzynarodowych czasopismach tj. „Journal of Contemporary Chinese Art”. Organizatorka wielu konferencji i innych wydarzeń kulturalnych dotyczącym tej części świata, min. "East Asian Theatres: Traditions - Inspirations - European / Polish Contexts" (2015), "Art of Japan, Japanisms and Polish-Japanese Art Relations" (2010), "Poland - China. Art And Cultural Heritage" (2009). Kuratorka kilkudziesięciu wystaw sztuki młodych polskich artystów.
Duet REŻYSERSKI JAKUBOWSKA/GRONOWSKI
- powstał w 2012 r. Piszą o sobie: „Łączy nas idea miksowania wielu kreatywnych doświadczeń (sztuk plastycznych, performance, reklamy, designu, mody, różnych form filmowych). Tworzymy krótkie formy, teledyski i reklamy, w różnych stylistykach filmowych. Dotychczas stworzyliśmy projekty reklamowe dla klientów takich jak: Avon, Aegon, BOŚ Bank, Coca-Cola, Deichmann, Dilmah, Discovery Channel, GSK, MTV, PKO Bank, Żywiec i innych. Współpracujemy z polskimi agencjami reklamowymi m.in: Albo/Albo, Brain, Brasil, DDB & Tribal, Fat Baby, Grey, Gong, SMG… Nasze prace były prezentowane na Ads of the World, I-D, Notion Magazine. Byliśmy nagrodzeni szeregiem nagród min.: dwa srebra i wiele nominacji na KTR, Kreatura, Grand Prix Warsaw Fashion Film Festiwal i nominacje do Grand Prix Yach Film Festival i Berlin Music Video Award”.
mgr Janusz Noniewicz
Pracował jako dziennikarz w takich tytułach jak A4, magazyn KMAG. Był redaktorem naczelnym polskiej wersji albumu „Superbrands”. Z wykształcenia literaturoznawca zajmujący się recepcją „Dziadów” Adama Mickiewicza. Kierownik Katedry Mody Wydziału Wzornictwa warszawskiej ASP.
PROGRAM I REALIZACJA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
Przedmioty realizowane w ramach kierunku
• Elementy prawa i prawo autorskie (10 h)
• Kulturowe aspekty mody (10 h)
• Historia ubioru i mody (10 h)
• Komunikacja medialna (10 h)
• Popkultura i celebryci (10 h)
• Influencer Marketing (10 h)
• Film modowy (10 h)
• Autoprezentacja i dress code (10 h)
• Kreowanie wizerunku (10 h)
• Komunikacja biznesowa i instytucjonalna; strategie komunikowania kryzysowego (10 h)
• Media relations (10 h)
• Warsztaty marketingu i PR w mediach społecznościowych (10 h)
• Social media – warsztaty (10 h)
• Digital Marketing i planowanie kampanii online – warsztaty (10 h)
• CSR; moda odpowiedzialna, moda ekologiczna (10 h)
• Kreatywne pisanie - warsztaty (10 h)
• Dziennikarstwo modowe; krytyka mody (10 h)
• Fotografia reklamowa i tabloidowa – warsztaty (10 h)
• Podstawy designu w mediach – warsztaty (10 h)
• Design thinking (10 h)
• Zajęcia laboratoryjne z przedstawicielami znanych marek modowych (10 h)
• Laboratorium dyplomowe (10 h)
- trzy semestry,
- system zaoczny (zajęcia w soboty i niedziele),
- zjazdy średnio 2 razy w miesiącu,
- ilość godzin dydaktycznych: 220 godzin
Do ukończenia studiów wymagane jest przygotowanie projektu będącego rozwiązaniem case study, a także zaprezentowanie go przed całą grupą.
ZASADY NABORU
Wymagamy od kandydatów ukończonych studiów minimum I stopnia.
Zanim Państwo prześlą dokumenty elektronicznie należy ustalić telefonicznie,
czy dział przyjmuje już dokumentację na wybrany kierunek (tel: +48 22 656 36 18)
Wymagane dokumenty:
- skan dyplomu ukończenia studiów,
- potwierdzenie dokonania opłaty wpisowego,
- skan wypełnionego i podpisanego formularza rekrutacyjnego wraz ze zdjęciem (3,5 cm x 4,5 cm) ,
- skan 1 egzemplarza wypełnionej i podpisanej umowy o świadczenie nauki na studiach podyplomowych (przy składaniu dokumentów w dziale należy dostarczyć 2 egzemplarze)
Dokumenty znajdą Państwo w zakładce: DLA SŁUCHACZA/DOKUMENTY
Przed pojawieniem się w dziale należy ustalić telefonicznie
termin i godzinę wizyty (tel: +48 22 656 36 18)
Wymagane dokumenty:
- oryginał i ksero dyplomu ukończenia studiów (oryginał jedynie do wglądu),
- potwierdzenie dokonania opłaty wpisowego,
- wypełniony i podpisany formularz rekrutacyjny,
- 1 zdjęcie (3,5 cm x 4,5 cm) przypięte do formularza rekrutacyjnego,
- 2 wypełnione i podpisane umowy o świadczenie nauki na studiach podyplomowych.
Dokumenty znajdą Państwo w zakładce: DLA SŁUCHACZA/DOKUMENTY
100 zł
6000 zł
2 x 3100 zł
8 x 800 zł